Die US Woordfees vind net een maal per jaar plaas. Dis wild, woes en wonderlik, hoor ek iemand sê. Ek beaam.
Vroeër die week het ek Nicola Hanekom se Trippie beleef. Ek het ‘n vertoning meegemaak waar ek as lid van die gehoor nie net passief kon sit en kyk nie, maar moes deelneem aan wat rondom my gebeur.
Dis die ideaal, dink ek toe, vir die kunstenaar in elk geval. Om mense wat kuns kom beleef uit te daag sodat hulle kan dink oor ‘n produksie. Mens kan nie afsydig staan jeens iets waaraan jy deelneem nie.
Saam met my kinders het ek ‘n verdere praktiese demonstrasie hiervan beleef. Ons het Liewe Heksie en die rolskaatse gaan kyk. Gedurende hierdie vertoning gebeur die voorspelbare, vir jou as volwassene, in elk geval. Karel Kat stap op die verhoog en steek Liewe Heksie se geskenk weg.
"Maatjies," praat hy met die gehoor. "Moet nou nie vir Liewe Heksie sê waar ek haar present gebêre het nie …"
Wat gebeur wanneer hy van die verhoog af padgee en Liewe Heksie weer haar verskyning maak? Reg geraai. Terwyl almal vir haar skree: "Heksie, kyk in die boks!", besef ek: Karel Kat het die deelname van die gehoor suksesvol geaktiveer.
Hier vertolk die slimme Margit Meyer-Rödenbeck die domme heksie op die verhoog.
Terug na die grootmense, wat nie vanjaar by die fees apaties kan staan nie.
In die produksie, Die Goëlaar, word die oë verblind. En met die kop gesmokkel. Daar word gepeins oor die lewe as illusie. Hier is ‘n onderhoud met die regisseur. En natuurlik kan enigeen uit die gehoor wat sy bereidheid verklaar, ‘n vrywilliger wees.
Hoe die man dit regkry om grootmense so ‘n rat voor die oë te draai, weet net hy alleen.
Meerfout, deur die Polony-groep, veroorsaak weer andersoortige interaksie. Jy mag op jou plek bly sit. Maar in jou kop gaan jy ver reis, wil ek amper waarborg. Onder al die strata van wie mens is, gaan daar iewers ‘n laag wees wat herontdek word terwyl die twee aktrises op die verhoog is. Die sinergie tussen die twee is fantasties, die teks vars. Dis nie gemaklik en ongekompliseerd om ‘n mens te wees nie. Soms sny die teks diep. Dikwels lag die gehoor baie hard vir die herkenbaarheid van die karakters se belewenis. Die effek: denk-deelname?
En, terug by die plek waar ons begin het. Van kinders en die plek waar die interaksie met die kuns begin, gepraat …
As jy in Stellenbosch is, maak nie saak hoe oud of jonk jy is nie, gaan besoek die uitstalling van Geliefde TV-sterre.
Die US Wooordfeesprogram beskryf wat jy hier kan verwag:
Kom ontmoet 200 marionette, staaf- en handpoppe wat oor die afgelope 39 jaar deur die Klein Marionette-geselskap en die eertydse modelbou-afdeling van die SAUK-televisiediens ontwerp en vervaardig is. Maak van naderby kennis met die geliefde eerste poppekarakters wat op Suid-Afrikaanse televisie kom praat en kykers betower het, soos ’n gerestoureerde Liewe Heksie, Karel Kraai, Sarel Seemonster, Bennie Boekwurm, Knersus en Oscar. Karakters uit teaterproduksies, soos Die Sielehandelaar, Die Reëngodin, Bang vir ’n Slang, Die Klein Prinsie, Repelsteeltjie en ’n hele paar ander wat gebruik is vir nasionale en internasionale opvoerings, word ook uitgestal. 7 – 16 Maart vanaf 09:00 | Radio Helderberg Klein Libertas Teater | Gratis
Ek en my hele gesin het gaan kyk. Hierdie slag is slegs interaksie met die oë toegelaat.
Weer eens, hoe voorspelbaar. As mens vir jou driejarige dogtertjie sê: "Nee, moenie vat nie …", kan iemand raai wat gebeur …?
Daar mag nie foto’s by die uitstalling geneem word nie. Clifford Roberts het toestemming gekry en hy wys vir ons drie van sy foto’s.
Groete! Naomi M
Comments